Autor:
Bratislav Nikolić ( objavljeno u časopisu „Fame“, 2008.)
"U nekoj teretani na Bulbuderu, tamo '91 godine, upoznao sam tipa po
imenu Sveta. I tako dok smo vežbali, u neobaveznoj priči, ja sam mu izrecitovao
neki svoj tekst, njemu se to dopalo, i predložio mi je da odemo i snimimo pesmu.
Tad smo slušali Euro-beat muziku, Dr. Alban, 2 Unlimited, Snap... Tako je sve počelo.
Na muziku pesme „Rhythm Is a Dancer“ od
Snap-a, ja sam odrepovao nešto, i tu je
prste umešao moj kompozitor Zlaja FMB
(koji je radio sve moje pesme). On je tu nešto još odsvirao, da ne bude da je
totalno maznuta matrica... I ispala je
pesma ''Zašto ja?''. Prva moja demo stvar. Pesma se puštala na tadašnjem Studiju B, u
emisiji Teenage TV, koju je vodila tada jako mlada Ivon Jafali. To se vrtelo
tamo, i ja sam terao moje prijatelje i rođake da glasaju, da šalju pisma, i to
je bilo nedeljama prva stvar na top-listi. Tada sam imao malo dužu kosu, „princ
Valijant“ frizuru, bio sam sladak
klinac, i devojke su se masovno ložile.
Tek par godina
kasnije su došle ostale stvari. Moj producent Zlaja je '94 godine živeo
na Medaku, i jednom je u trolejbusu broj 29 video neku devojku, svidela mu se i
počeo je da zvižduće neku melodiju, i onda kad je došao kući snimio je to na
kasetofon, i uspeli smo da tu melodiju snimimo u studiju. To je bila stvar ''Oči
boje duge''. Onda sam našao sponzora koji mi je finansirao album ( to je bio
ćale od mog ortaka), ja sam mu vrlo brzo vratio sve pare, jer sve je krenulo ka
astronomskim visinama... Album ''Oči
boje duge'' je izdao ITV Melomarket, i to se prodavalo ''ludački''. Imali smo neki dogovor da dobijam pola marke
za svaku kasetu, i jednu marku za CD. Trebao sam da dobijem po nekoj mojoj
proceni oko 200 hiljada maraka, a ja sam dobio nekih desetak hiljada ... U svakom
slučaju, čim je izašla ''Oči boje duge'' postala je hit, i dan danas je legendarna,
i dan- danas se traži...
Tekstove nisam ja pisao, ali su imali veze sa
mnom, dosta tih pesama su bile autobiografske. Sve se jako brzo dešavalo, ja tada nisam bio svestan, a ni spreman za svu
tu popularnost. Nisam znao ni kako da se
ponašam, ni šta da radim, sve me je to dočekalo jako nespremnog, bio sam jako
mlad. Onda je '95 godine usledilo gostovanje na Cecinom koncertu, u hali
Pionir, pred 10 hiljada ljudi. To je bilo neverovatno, tigar je bio u kavezu na
bini, fenomenalna atmosfera, fenomenalna scenografija, mnogo novca je tu bilo
uloženo... Arkan je bio živ, stajao je iza nje. Nisam imao tremu, jer sam već
pre toga nastupao sa Džejom po velikim halama u čitavoj zemlji, tako da mi je
sve to bilo normalno... Ali, ja nikad nisam bio ''narodnjak'' i ako smo stalno bii povezivani sa njima. Mi
smo bili pioniri u toj takozvanoj dens muzici, Funky G, Đogani, Moby Dick, Tap
011. Međutim, nije bilo prostora za nas
na televizijama. Nije bilo emisija sa zabavnom muzikom. Bila je ta televizija „Palma“
koja je puštala narodnjake, i oni su nam dali da se pojavljujemo. Jednostavno, takva su vremena bila.
Ali, ja sa narodnjacima nikad nisam koketirao,
i moja muzika nema nikakve veze sa tim, osim što imam dosta prijatelja među
ljudima na estradi. Možda bi sa Džejom napravio neki duet, jer mi je on jako
dobar drug, ali otom- potom. U tom periodu sam stvarno žestoko zarađivao, ali
nedovoljno u odnosu na današnje vreme
kako ljudi zarađuju. Danas su drugačije
cene, drugačija je postavka svega. Tada je bila plata 20 maraka, i tad kad ti
nekom kažeš da si uzeo za nastup 500 maraka, on se hvata za glavu, ali to je,
na primer, vredelo 2 hiljade maraka. Ja
nisam naplatio dovoljno, kad pogledam koliko ljudi zarađuju danas na
mega-hitovima. Ja ni u ludilu nisam
mogao da zaradim taj novac. A toliko sam bio popularan, da sam pevao svaki dan
u nedelji: ponedeljak,utorak, sreda, četvrtak, petak, subota, nedelja. I tako
bez prestanka mesecima. Moraš da budeš
mnogo velika zvezda, da si mnogo jak, da imaš neviđene hitove, pa da možeš da
pevaš svaki dan po diskotekama. Evo,
zakaži danas tezgu nekome u ponedeljak, utorak... Neće doći niko.
To su bila luda vremena. Ja sam trošio na
gluposti pare, kupio sam jahtu koja je bila žestoko skupa, koja je trošila 50
litara na sat. I iživljavanja na moru je bilo... Ali, ja nisam uopšte u tom
fazonu, ja sam dosta skroman tip, i vaspitavan sam u potpuno drugačijem duhu, to je za mene bilo sve novo. A nisam imao
pametnog savetnika, bio sam nezreo sa svojih 24 godine. Da mi je neko tad rekao
kako i šta treba, ja bih danas imao četiri-pet stanova u Beogradu, i završio bih posao za sva
vremena. Ja na žalost nisam uspeo da se snađem. Nešto je ostalo, doduše, ali to
je vrlo,vrlo malo. Bio sam jako popularan među devojkama, dolazile su kod mene
kući da se slikaju, tražile autograme... Ali, nisam vaspitavan tako da to
zloupotrebljavam. Međutim, kad mi se neka devojka sviđala, sa njom sam bio u
vezi, i tu je bilo sve kako treba. Ja imam specifičan ukus, mnogo toga mora da
se poklopi da bi mi se neko dopao.
To je bilo grozno vreme, beda, male plate... Ali
ta muzika je bila nešto najbolje što je ostalo iz tog vremena. Nas su
povezivali da smo režimski pevači, ali ne znam zbog čega. Meni lično niko iz
tadašnje vlasti nije ništa pomogao, niti mi je dao nekakve pare, ja apsolutno
nikakve veze nisam imao sa njima. Mi smo bili prepušteni sami sebi. Znam da me
mnogi iz tih takozvanih urbanih krugova doživljavaju kao simbola devedesetih
godina u Srbiji. Na primer, jako su me
povredili ljudi sa TV B92. Trebalo je da igram fudbal sa mojim drugarima
Dekijem Pantelićem i Andrejom Kujundžićem, u emisiji FK Tehničari, koja je išla
na toj televiziji. Deki je ''devedesetdvojci''
poslao spisak igrača koji će igrati, i oni su mu rekli da moje ime briše
sa spiska, jer je meni zabranjeno da se
pojavim na B92. Mene je to dosta zabolelo, jer ja nisam nikog ubio, pokrao, uneredio,
unakazio... I oni nemaju apsolutno
nikakvog razloga da se tako ponašaju.
Marija Milošević je devedesetih držala „Košavu“, i puštala je moje pesme, ali nije puštala samo moje, puštala je sve što je bilo aktuelno u to vreme. Niti sam se družio sa Marijom, niti sa Markom. Ja prosto nisam bio njihov nivo, imao sam suviše malo para da bi se oni družili sa mnom. Znao sam ih lično, upoznao sam ih na nekim manifestacijama radija „Košava“, ali tu nisam bio samo ja, bili su i razni drugi pevači, glumci... A, to što neki misle da sam ja simbol devedesetih, ok, ja se ponosim time. Ja sam obeležio jedno vreme. Kriminalci su u to vreme bili svuda oko nas, ne samo oko mene. Oni su držali većinu diskoteka gde smo nastupali, i nismo mogli da ih se oslobodimo. Ali, ja se sa njima nisam ni družio, ni pio piće, niti bilo šta. Ja sam imao svoju ekipu sa kojom sam se viđao, a ti momci nisu kriminalci. Moji tekstovi su ljubavni, i na osnovu toga se može videti da sam ja emotivan čovek.
Marija Milošević je devedesetih držala „Košavu“, i puštala je moje pesme, ali nije puštala samo moje, puštala je sve što je bilo aktuelno u to vreme. Niti sam se družio sa Marijom, niti sa Markom. Ja prosto nisam bio njihov nivo, imao sam suviše malo para da bi se oni družili sa mnom. Znao sam ih lično, upoznao sam ih na nekim manifestacijama radija „Košava“, ali tu nisam bio samo ja, bili su i razni drugi pevači, glumci... A, to što neki misle da sam ja simbol devedesetih, ok, ja se ponosim time. Ja sam obeležio jedno vreme. Kriminalci su u to vreme bili svuda oko nas, ne samo oko mene. Oni su držali većinu diskoteka gde smo nastupali, i nismo mogli da ih se oslobodimo. Ali, ja se sa njima nisam ni družio, ni pio piće, niti bilo šta. Ja sam imao svoju ekipu sa kojom sam se viđao, a ti momci nisu kriminalci. Moji tekstovi su ljubavni, i na osnovu toga se može videti da sam ja emotivan čovek.
Mislim da niko nije imao više nastupa od mene
u tom periodu. Nastupao sam oko 1200
puta, a računaj da pet godina ništa nisam radio. (Mlađi brat mi je pre par
godina umro od raka, i za sve vreme njegove bolesti se nigde nisam
pojavljivao.) Mnogo sam putovao, mnogo sam radio... Sve te zemlje zapadne
Evrope sam prešao uzduž i popreko. Imam kod kuće spisak svih diskoteka gde sam
pevao po svetu i koliko sam para zarađivao. I to je cifra nenormalna. Ali, sad
se pitam :'' Iggy, gde su ti te pare?''. Poslednji moj nastup je bio letos na
Adi Ciganliji, u jednom klubu, bilo je oko hiljadu ljudi. Baš na tom koncertu,
ispred bine je bio neki mali -verovatno pijan- klanjao mi se sve vreme! Kaže mi koleginica iz
grupe: ''Iggy, vidi ovaj ti se klanja!''. Šta da kažem? To su neke situacije
koje će današnji pevači teško doživeti. Ja sam mnogo puta u životu doživeo izlive
takve histerije i euforije kakve mnogi ne mogu ni da sanjaju. Evo, bas smo
skoro bili u Makedoniji, na samoj granici sa Kosovom, neka mala diskotekica na
otvorenom, neko selo. Pitam gazdu: '' Je l', zna neko za mene ovde?''. Kaže on: ''Sad ćeš da vidiš...'' I dok smo mi sedeli u kancelariji i večerali,
posle sat vremena u diskoteci ''ludnica'', 500 ljudi... Nastup je bio ludilo,
svi su skakali, pevali, tražili pesme na bis. Nisam mogao da verujem! Ajde autogrami,
ajde slikanje... Bio sam presrećan, i to nikad neću zaboraviti. Ja sam nešto potpuno iskreno, pošteno, i to ljudi
osete.
Ljudi mi prilaze, svi me znaju. Kad trčim na Adi (ja sam sa Banovog brda, pa mi je blizu), bar desetak puta čujem kako komentarišu: ''Evo ga, Dr . Iggy!''. Inače, ja sam završio školu za fudbaskog trenera, i radio sam u nekim nižerazrednim klubovima, ali u fudbalu je prava mafija, tako da ću se ipak ponovo posvetiti muzici. Najvažniji nastup u životu mi je bio solistički koncert 22.novembra, na moj rođendan, u Sava centru. Četiri hiljade ljudi je đuskalo i pevalo sa mnom sve vreme. Znali su sve pesme od A do Š. Gosti su mi bili Duck i Funky G. Bilo je fenomenalno. Čak je bilo direktno uključenje na televiziji „Pink“, kao da igra reprezentacija. Sad me više niko ni ne zove sa „Pinka“, umesto da me pozovu u neku emisiju, pa da me pitaju: ''Gde si Iggy, gde si bio, što te nema..''. Ali, ja neću nikog da molim, ako me pozovu, pozovu.
Ljudi mi prilaze, svi me znaju. Kad trčim na Adi (ja sam sa Banovog brda, pa mi je blizu), bar desetak puta čujem kako komentarišu: ''Evo ga, Dr . Iggy!''. Inače, ja sam završio školu za fudbaskog trenera, i radio sam u nekim nižerazrednim klubovima, ali u fudbalu je prava mafija, tako da ću se ipak ponovo posvetiti muzici. Najvažniji nastup u životu mi je bio solistički koncert 22.novembra, na moj rođendan, u Sava centru. Četiri hiljade ljudi je đuskalo i pevalo sa mnom sve vreme. Znali su sve pesme od A do Š. Gosti su mi bili Duck i Funky G. Bilo je fenomenalno. Čak je bilo direktno uključenje na televiziji „Pink“, kao da igra reprezentacija. Sad me više niko ni ne zove sa „Pinka“, umesto da me pozovu u neku emisiju, pa da me pitaju: ''Gde si Iggy, gde si bio, što te nema..''. Ali, ja neću nikog da molim, ako me pozovu, pozovu.
Od novije muzike sviđa mi se ovaj moderan
dens, Yves Larock. Kod nas Beogradski
sindikat, i ako to nije moj fazon.Volim Đusa, Ilu, CYA-u ... Sa Đusom, koji mi
je dobar drugar, možda i napravim neku stvar, nek se spremi. Prvi i osnovni
razlog zašto se dens muzika iz devedesetih danas vraća je nedostatak kvalitetne
zabavne muzike. Ali, mi nemamo nikakav pristup televizijama, oni nas gledaju
kao režimske pevače iz devedesetih. Evo,
ova pevanja na Trgu za Novu godinu. Stalno se isti ljudi pojavljuju, sve
članovi i simpatizeri Demokratske stranke. Zašto nas nikada ne pozovu? Zašto ne
postave jednu binu ''devedesete'', i da gradske vlasti nama debelo plate, kao
što plaćaju drugima. Ali, ja ću dokazati njima, ponovo ću postati popularan i
biću ponovo najači, pa da vidimo šta će onda grad i država da kažu na to.
Нема коментара:
Постави коментар