четвртак, 16. октобар 2014.

Derbi

Pre par godina drugar novinar me je zamolio da mu pošaljem neke crtice o derbiju, trebalo mu je za neki tekst. Prenosim integralno šta sam mu prosledio mejlom, sve što mi je u trenutku padalo na pamet.

"Zvezdini navijači se pred utakmicu skupljali na Zelenjaku, a partizanovi kod Terazijske česme, obavezno su na sever dolazili i Zvezdini navijači iz Knina, ( osamdesetih) kad niko nije znao da tamo žive Srbi...  Na severu jedina  ženska navijačka grupa u Jugoslaviji bivšoj Zulu Girls ( Španjolka, Saska, Stela...) na jednom derbiju pre 20 godina navijači uleteli sa motkama od zastava i tukli se po terenu... Prozivke: '' Nek živi ljubav, nek se rađa dan, neka svako dete mrzi Partizan'' (to je valjda prepevano od Vajte). A s druge strane: '' Evo banke cigane moj, cigane moj, sviraj mi ti...''. A kad je Milko  Đurovski prešao u Partizan, pevalo se na severu: ''Puši Milko, ko te jebe, može Zvezda i bez tebe...''  Dešavalo se da navijači sa juga i severa zajedno viču: Srbija, Srbija... I to još krajem osamdesetih. Brat Bate Mirkovića igrača Partizana, je bio jedan od vođa navijača Zvezde, pripadao je Red Devilsima. Piksi je Partizanu dao gol iz kornera, sa pola terena, pa se pričalo da fali još samo iz auta da im da gol... Partizan je uvek imao dosta Albanaca u timu, pa su ih Cigani zezali, na primer: '' Vokri daj nam semenke, Vokri daj nam semenke...'' Bilo je i mrtvih, pre desetak godina kad je onaj klinac umro od rakete sa juga... Propast derbija tokom devedesetih, tad je počela da se osipa publika, loše utakmice, loše vreme... Ali sve je počelo od Šekularca, koji je prvi počeo da začikava igrače Partizana pre derbija, i da ih posle maltretira ako Partizan izgubi. TADA SE IGRALO ZA SLAVU I ZA ĆEVAPE, a danas malo igrača zanima sam klub i značaj derbija... Sve je kinta i profesionalizam. Derbi je bio dobar i na basketu, ali fudbal je fudbal..."

Нема коментара:

Постави коментар